söndag 9 oktober 2011

No Jobs, no Hope and no Cash

Hmm, håller på och gör om lite på bloggen som ni ser. Blir aldrig riktigt nöjd. Tyckte jag fick till det rätt bra ett tag men då hade alla mina gadgets försvunnit. Problemet är att det finns för många val. Jag säger som Erik Haag och Henrik Schyffert i Landet Brunsås: Förr i världen fanns det ingen rapsolja, det fanns ingen sesamolja, inte tjugo sorters olivolja. Nej, allt det fanns var Kronolja i två varianter. En liten och en stor flaska och alla var nöjda med det. Det skulle kunna varit dagens citat men så sprang jag på det här och det är nog strået vassare ändå:


Lägger in några bilder från gårdagens besök på Stadsmuseet. Det var bilder, illustrationer, ritningar, modeller och annat från Jan Lööfs karriär som serie- och barnboksförfattare. Riktigt bra! Gillar att det finns så mycket detaljer i hans bilder. Man upptäcker ständigt nya saker.


1 kommentar:

  1. Serier. Jag läste själv om Kapten Miki och hans kumpaner Windy och Salasso. Mycket spännande. Tyvärr upphörde utgivningen när jag blev myndig. Annars hade jag väl följt äventyren fortfarande. Får nu hålla mig till Medelålders plus i Göteborgs-Posten och Dagens Nyheter.

    SvaraRadera