fredag 25 november 2011

Snart dags för något nytt

Jag håller på och byter jobb. Jag har varit på samma ställe i snart sju år nu så det sker inte varje dag. Idag hade de tagit bort mitt postfack fast jag inte slutar förrän på onsdag. Åtskilliga personer har under de senaste veckorna ställt mig frågan. Har inte du slutat ännu? De vill gå vidare. Ser fram emot att träffa någon ny i min roll. Jag förstår dem. Jag är som ett gammalt ex som inte fått sin nya lägenhet ännu. Jag har ett nytt förhållande men vi har inte flyttat ihop ännu. Eller nåt i den stilen.
Idag åkte vi till IKEA efter jobbet. Vi gick runt fredagströtta som zombies i serien Walking Dead. Nja, inte barnen förstås, de sprang runt runt, men vi vuxna. Vi var lockade av kampanjen "Köp en ny matta så får du 20 % rabatt!". Visst blev det en matta och en hel del annat också. Bland annat en ny elljusstake. När vi kom hem och tände den visade det sig att den spred ett horribelt starkt vitt ljus utan någon som helst mysstämning. Nya moderna lampor som knappt drar någon el men som i gengäld är lika charmiga som en naken glödlampa i taket. De är säkert fulla av kvicksilver också. Annars håller hela stan på att rustar upp inför julruschen. Knäppte en bild på julgranen som färdades utanför mitt jobb på vägen till Gustav Adolfstorg.

Det har stått en hel del om Springsteens kommande besök på Ullevi i tidningarna. Domedagsprofeterna menar på att nu när Clerence Clemons är död blir det inte samma sak längre. Well, låt mig säga så här. Det var knappast Big Man som sprang fram och tillbaka och viftade igång oss alla på Stockholm stadion för två år sedan. Han har varit minst sagt skröplig i rätt många år nu. R.I.P.
Förresten vet inte Markus Larsson ett dyft om hur nya skivan kommer låta.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/markuslarsson/article13985664.ab

1 kommentar: