fredag 20 oktober 2017

Thåströms höstturné 2017 gör ingen besviken



´
Jag har redan lyssnat flitigt på Centralmassivet trots att den kom för bara någon vecka sedan. När först hörde singeln Old Point Bar tyckte jag verkligen inte om den. Pratsånger brukar ha den effekten på mig, men Thåströms röst i kombination med frasen; Låt oss säga att du har mindre än en fjärdel kvar, till dit du ska, fick mig så småningom på fall. Nu gillar jag den skarpt precis som det mesta annat från hans senaste fyra-fem skivor. Live i Lisebergshallen med Pelle Ossler och de andra låter det omöjligt ännu bättre än på skiva. Det skramlar och och väsnas och ingen kan påstå att han, åldern till trots, tappat sin rockstjärnepondus. Och vem bryr sig förresten om åldern när Stones samma kväll spelar i Stockholm på Friends Arena.
Bästa låtarna den här kvällen var i mitt tycke: St Annas katedral, Kort biografi med ett litet testamente och Alla vill till himlen




2 kommentarer:

  1. Rebell - ja. Större än Ulf Lundell - ja. Går alltid sina egna vägar - ja. Och absolut politiskt intresserad. Förnekar aldrig sina rötter. Hoppas Hellström i Haga lär sig......

    SvaraRadera
  2. Hellström är inte i närheten av Thåström men kan förstås vara bra ändå.

    SvaraRadera