fredag 3 maj 2013

Bruce Springsteen tillbaka i Sverige

Tyvärr är jag inte på plats på Friends Arena och jag är grymt avundsjuk på alla er som fått biljett. Det kan bli hur bra som helst även om han får svårt att toppa spelningen från Ullevi förra året. Det var kanske den bästa han gjort i Sverige någonsin och då har jag ändå sett honom ganska många gånger vid det här laget. Kolla in det här klippet från Ullevi 28/7 2012 när Jake spelar solot till Jungleland. Det var inte många som trodde att gruppen skulle kunna spela den efter Clarence död men det visade sig gå alldeles utmärkt men en sådan ersättare. Frågan är vad han viskar till honom efteråt?

 
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/brucespringsteen/article16709753.ab

3 kommentarer:

  1. Vore väl trist ifall gårdagens spelning i Friends Arena med fokus på tredje albumet "Born to Run" nådde ännu högre höjder än de på Ullevi ? Eller ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt inte att den gjorde det. Jag har läst en del recensioner och Stockholmspubliken verkar vara mer avvaktande än i Göteborg.

      Radera
    2. En femma i DN säger väl allt ! Och. Stockholmspubliken råkar vara den samma som alltid ser Bruce. Många har tydligen sedelpressar hemma eftersom de först är i Oslo och sedan i nya arenan i Solna - två dagar på raken.

      Radera