söndag 13 november 2011

Laleh bäst när det gäller

När jag var lite yngre bojkottade jag medelsvenssonprogram av typen Så mycket bättre. På fredagar och lördagar gjorde man något annat. Man gick ut och träffade vänner. Upplevde saker! Man satt inte hemma och kollade på tv. Nu är tiderna annorlunda. Nu är jag oftare hemma en lördagkväll än ute på krogen. Men jag tycker fortfarande att de flesta underhållningsprogram är skräp. Jag förstår mig inte på Doobidoo, Idol, Postkodsmiljonären, Fångarna på fortet eller Robinson. Däremot kan jag uppskatta Skavlan, På Spåret eller Så mycket bättre. För visst är Så mycket bättre en typisk TV4 produktion. Det är ständiga reklamavbrott, allt är filmat i ett viss ljus och de flesta artisterna är kända från svensktoppen snarare än nån skitig nattklubb. Men även om jag inte gillar alla som är med i programmet så gillar jag konceptet. Att olika musiker tolkar varandras låtar. Av gårdagens avsnitt kan man konstatera följande:
1. Laleh lirar i en egen division (fast det visste vi väl redan).
2. E-type har inte riktigt där att göra (kan han ens spela något instrument?).
3. Mikael Wiehe är arbetsskydd. Han gjorde mig lite besviken faktiskt. Det är väl bara att kavla upp ärmarna?

Jag hade tänkt lägga upp en video från programmet men TV4 envisas med att plocka bort dem från Youtube. De vill väl ge ut dem som en DVD samling senare och tjäna ännu mera pengar. Som med Solsidan.

Jag missade helt att John Cale spelade på Nefertiti i helgen. Man får inte missa när en sådan legend är i stan men jag satt ju hemma och tittade på tv... Å andra sidan, 250 betalande gäster tyder på att de inte annonserat något vidare. Lou Reed och John Cale var Velvet Undergrounds största stjärnor. Velvet Underground - ett av rockvärldens mest inflytelserika band. Personligen tycker jag det är orättvist att det är Lou Reed som får göra skivor med Metallica. John Cale hade gjort det mycket bättre. Han har nämligen fortsatt göra bra skivor även efter 1970-talet. Här är senaste singeln från den numera 69-årige (!) John Cale:

2 kommentarer:

  1. Jorå, här sitter man på lördaggkvällen och ser på "så mycket bättre" och twittrar och chattar med sina kompisar om saken i realtid. Som att det var världens händelse....snacka om att va medelålders :)

    Skrattade hjärtligt åt Wiehe dock :D

    Men jag kan hålla med dig ang de andra underhållningsprogrammen.

    SvaraRadera
  2. Vi får ta och skärpa till oss helt enkelt.

    SvaraRadera