onsdag 23 november 2011

Tråkigt jobb?

Idag var jag i Malmö. Skulle åkt dit förra veckan egentligen men mina kollegor hade fått för sig att vi skulle åka dagen efter. Jag stod ensam på perrongen klockan sju på morgonen. Den här gången kom de i alla fall i tid. Det var rått och kallt i Malmö men annars var det ett lyckat besök. En gammal kollega till mig från Filmfestivalen arbetar som konduktör. Det är ett yrke jag aldrig skulle kunna tänka mig. Att åka fram och tillbaka med ett tåg hela dagen är tröttsamt. För ett tag sedan åkte min syster till Stockholm då min kollega arbetade. Han tittade på biljetten och frågade om hon kände mig (vi har ett ganska ovanligt efternamn). Det var nog det roligaste som hände den dagen. Hans vanligaste inlägg på Facebook brukar vara "närmar mig Töreboda", "passerar Töreboda" eller möjligtvis "passerat Töreboda". Samtidigt vad jag gör man själv hela dagarna? Min son gav mig ett kort på Fars dag. På baksidan har någon av förskolelärarna ställt frågor om mig som han fått besvara. På frågan vad jobbar din pappa med har han svarat "Tittar på datorn". Det ligger en del i det.
Springsteen har en ny skiva och turné på gång. Jag håller tummarna för att han kommer till Ullevi.
Sophie Zelmani har släppt en ny skiva, Soul. Hon får treor i de flesta tidningar. Det är samma beprövade koncept. Jag gillar henne och såg henne på Storan för några år när hon gjorde hon en fantastisk spelning. Samtidigt kan jag tycka det vore på sin plats med lite förnyelse. Man behöver inte ha exakt samma sättning på varje skiva och det går faktiskt att byta producent efter 16 år.

1 kommentar:

  1. Det låter exakt som vad min dotter brukar säga att jag gör på jobbet :) Fast jag sitter bara vid datorn ungefär hälften av min arbetstid :)

    SvaraRadera