måndag 28 november 2011

The exit interview

Jag sitter här och funderar på hur jag ska hinna köpa biljetter till Bruce på onsdag och samtidigt ha avslutningssamtal med min chef klockan tio. Det kan bli tajt men det är ju min sista arbetsdag. Vad kan de göra? Placera mig i arkivet? Sista dagen på jobbet är man oantastlig. Jag skulle kunna dyka upp i togamundering. En kille jag känner dök förresten upp på sitt jobb i en färgglad peruk en dag. Någon hade sagt att han inte skulle våga göra det. Han gick runt med den en hel arbetsdag. Folk passerade hans tjänsterum hela dagen i olika "ärenden" för att få en glimt av honom. I matsalen kom en äldre man fram till honom och frågade om han var ny på jobbet. "För den typen av beteende hör inte hemma på den här arbetsplatsen."



Helgen tillbringade vi i stugan. Det blåste som attan. Soptunnor, tegelpannor och annat flög runt därute. Vi stannade mest inne och kaklade. Det gick över förväntan bortsett från att de vita plattorna var något större. Det skiljde inte mycket men en milimeter gör stor skillnad. Men det är ju bara ett fritidshus så det gör inte så mycket. Det blev olika mycket fogmassa på sina ställen bara.

1 kommentar:

  1. En kollega till mig blev faktiskt nära nog utslängd från vårat jobb när han var nyanställd. Personen som ville kasta ut honom tyckte att han såg mer ut som en klient än som en soc.serk.

    :)

    SvaraRadera