torsdag 1 december 2011

Biljettlös

Nytt jobb med nya rutiner. Jag vet knappt var kaffeautomaten är eller vad jag ska göra den närmaste tiden. Samtidigt är det befriande att äntligen få ett eget rum som inte är bredvid chefen. Slippa en massa jobbiga saker som att tidredovisa och skriva reseräkningar i Agresso. Det finns säkert massor av saker som är lika jobbiga på min nya arbetsplats men det är jag än så länge lyckligt ovetande om. Nu njuter jag bara av min nyvunna frihet.

Mindre kul att jag inte fick tag i biljetter till Springsteen. Det var min sista arbetsdag på mitt gamla jobb och jag hade fullt upp med att gå på möten och packa alla mina grejer. Gjorde ändå ett seriöst försök att få biljetter på nätet men det var lönlöst. Det gick inte att komma in. Det är konstigt att man fortfarande 2011 inte kan boka på nätet. Det säkraste sättet är fortfarande att stå och köa som man gjorde i gamla Sovjetunionen. 2 timmar i kylan utan att verkligen vara säker på att det finns några varor kvar när man kommer fram. Förresten är det verkligen möjligt att 150 000 personer vill se Bruce Springsteen? Jag har sett honom 6 ggr sedan 1999. Det har aldrig varit sådant tryck, samtidigt svämmer de alternativa biljettsajterna över av biljetter. Har man 2000 kr kan man lätt få en biljett, men jag skulle aldrig betala sådana hutlösa överpriser. En biljett till innerplan kostade 625 kr på Ticnet. Jag misstänker att ett stort antal biljetter försvinner till dessa oseriösa företag med personalens hjälp. Det är stora pengar att tjäna. Uppdrag granskning gjorde ett program om detta för något år sedan där de visade hur det går till i praktiken. Problemet var bara att ingen verkade bry sig nämnvärt. Jag räknar ändå med att få tag i några biljetter till sommaren. Hoppet är det sista som överger en.

2 kommentarer:

  1. Bruce. Alla vill ju vara med när det stora ögonblicket inträffar. Då Ullevi lyfter ! Som då David Bowie stod på topp. Vi var många som tänkte att nästa gång fixar vi biljetter. Och rätt som det var hade han inte mer att ge. Han matar väl numera duvor i någon park istället. Trodde faktiskt att Bruce också rest färdigt. Han kanske inte gillar duvor ?

    SvaraRadera
  2. Klart att du får tag i biljetter till rimligt pris!

    SvaraRadera