måndag 7 september 2009

The Beatles remastered

I övermorgon kommer de efterlängtade Beatlesskivorna i nytt format. Naturligtvis är det ett sätt att tjäna pengar på musik vi redan hört, men det verkar ändå som om de är extremt välgjorda. Varje skiva innehåller t.ex. en DVD dokumentär om hur det gick till när den spelades in. Själv är jag mest sugen på Rubber Soul, men det är nog mest för att jag inte har den förut (förutom som mp3-format då). Att välja en favorit Beatlesskiva är annars oändligt svårt, men jag måste ändå vara så tråkig att jag säger Sgt Pepper.

5 kommentarer:

  1. Dags för en omröstning.
    Vilket album är bäst ?
    Vilket är sämst ?
    Favoritlåt ?

    SvaraRadera
  2. Håller med Hans, förordar en omröstning. Det är ju hårfint i toppen mellan Revolver och Abbey Road.

    SvaraRadera
  3. Att Sgt Pepper ligger så bra till är ju inte oväntat, men Rubber Soul? Den har i för sig många starka låtar. Framförallt gillar jag andra halvan med Girl, I´m Looking Through You och Run For Your Life.

    SvaraRadera
  4. Och In my life förstås, eller hur? Antar att du som gammal gubbrockare har hört Steve Earls I´m looking through you?

    SvaraRadera
  5. Ja, In my Life är också bra. Jag visste faktiskt inte att Steve Earle spelat in I´m Looking Through You, men jag såg några liveklipp på Youtube och han gör den bra. The Wallflowers med Jakob Dylan i spetsen har också gjort en egen version.

    SvaraRadera