fredag 25 september 2009

Skavlan bäst på tv

Har precis kollat på dagens avsnitt av Skavlan. Gillar det verkligen. Bra gäster och intressanta diskussioner, men jag har funderat lite över varför programmen är så bra. Jag tror att det till stor del beror på hans medarbetare. I samband med tv-galan såg man några "behind the scenes" klipp från inspelningarna. Det är inget litet team som ligger bakom produktionen och alla de frågor som Skavlan ställer så naturligt bygger på noggranna förberedelser. Jag diskuterade det här litegrann med en kollega på jobbet häromdagen. Vi pratade om Stina Dabrowki som förr i världen alltid gjorde så bra program, men som nuförtiden inte är något vidare. Beror detta på att hon inte längre har duktigt team bakom sig? Jag vet ärligt talat inte men det är inte otänkbart.

1 kommentar:

  1. Instämmer. Han är bäst. Lyckas nästan alltid få sina gäster att bjuda på sig själva, visa vilka de egentligen är bakom kändisskapet. Förberedelserna är viktiga men jag tror också att hans intervjustil är en förutsättning. Han ägnar gästerna all sin uppmärksamhet och det får oss tittare att göra samma sak. Han är inte mesig men ger ändå ett sympatiskt intryck. Precis som Jay-Z, som imponerade grymt på mig. Att han var smart visste jag men först nu insåg jag hur smart.

    SvaraRadera