söndag 9 juni 2013

Känn ingen sorg för denna fula affisch

När jag såg affischen till nya filmen om Håkan Hellström blev jag lite lätt fundersam. Den är inte bara omodern den är horribel! Allt är fel. Filmens titel, typsnittet på den gula texten, den alldeles för stora bilden på en leende Adam Lundgren, de inklippta bilderna i bakgrunden. Det enda som är någorlunda okej är väl bilden på Älvsborgsbron i skymningen men jag misstänker att för resten av Sverige känns den nog inte så märkvärdig. Det finns numera andra betydligt häftigare broar i Sverige. Eller vad sägs om Öresundsbron, nya Svinesundsbron för att inte att tala om Höga Kusten bron? Men filmen kanske enbart riktar sig till göteborgare? Jag var i Stockholm i helgen med familjen. Där pratades det inte något om Håkans spelning på Slottsskogsvallen i lördags. Det var visst något bröllop som var på tapeten istället. Jag gillar Håkan men jag hoppas bara att filmen är bättre än affischen. 

Eehh
 Vi mellanlandande på Linköpings flygmuseum på vägen upp. Väl värt ett besök.
Här stoltserar jag framför några tecknade bilder av Jan Lööf
Den här nya slänggungan på Grönan skulle i alla fall inte jag våga mig på att åka.

1 kommentar:

  1. Att producera en film om Håkan Hellström är lika spännande som Femmans produktioner om två anställda hos Gekås i Ullared, som tar del av livet bortom 50-skyltarna. Båda två påminner om huvudpersonerna i de så kallade Pilsner-filmerna, som gavs ut under andra världskriget.

    SvaraRadera