söndag 11 maj 2014

Ravelli en värdig vinnare

Jag blev glad att se Thomas Ravelli ta hem finalen i mästarnas mästare. Han var inte överdrivet bra men inte heller riktigt dålig på någon gren och slutänden var det förstås hans vinnarmentalitet som gjorde skillnaden. Det fanns en anledning till att han kunde fortsätta spela fotboll tills han nästan var 40 år gammal. Jag gillar programmet skarpt. Det är så mycket bättre tv än Eurovisionsschlagerfinalen som jag undviker varje år. Men i år verkar i alla fall rätt bidrag ha vunnit.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18866113.ab 

Annars går jag och väntar på nya Black Keys-skivan som kommer på onsdag. I väntan på den kan man titta på den nya videon till första singeln Fever. Lite smårolig.



Min fascination för arga lappar fortsätter. Idag stod det så här på fruktavdelningen på Lidl. Undrar just hur många som stått där och provsmakat ett äpple?    

Den här från toaletten på Chalmers är också en höjdare.

2 kommentarer:

  1. En av de som var mest ifrågasatt år 1994 när Tommy Svenssons landslag åkte till USA för att spela VM var Ravelli. Han ansågs av de stora tidningarna vara en föredetting. Om jag minns rätt hade samma sportjournalister det dåliga omdömet att för några år sedan hävda att Zlatan förstörde löpvägarna för Elmander och Källström. Idag platsar väl knappt Johan och Kim i Elfsborgs reservlag.
    Det är fantastiskt kul att Stenmark, Magda och Ravelli visat att en grundfysik med stabilt leverne efter karriären håller i alla väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det minns faktiskt till och med jag. Att han var ifrågasatt alltså men det gick ju rätt bra ändå.

      Radera