söndag 24 april 2016

Prince död

Jag blev förvånad när jag läste att även Prince gått bort häromdagen. Sedan dess har hyllningarna avlöst varandra. Jag minns fortfarande ett tv-inslag från 1980-talet där reportern skämtade om att han tagit sitt namn från cigarettmärket. Det var på den tiden han var som störst, med filmen och skivan Purple Rain som höjdpunkt. Sedan kom 1990-talet och till en början spelades hans musik flitigt. Inte minst på MTV. Sedan fick han för sig att byta namn till en symbol och gjorde en hel radda med skumma plattor. På senare år verkade han dock hittat tillbaka till ursprunget. Hans turnéer fick bra kritik och så även hans nya musik. Jag missade honom på Way Out West 2011 men många som var där rapporterade att han gjorde en grym spelning. Nu får han hänga med the Duke, the Joker och alla de andra där på andra sidan.

2 kommentarer:

  1. Förstår inte varför media alltid ska höja just avlidna till skyarna. Prince sov inte, åt bara grönsaker och tyckte Jehovas vittnen var ledsagare av rang. Nej - spela de som fortfarande utvecklas år 2016. Neil Young som kommer till Dalhalla i sommar till exempel. Och han är förresten skyldig en spelning i Göteborg. Har han glömt det ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det verkligen. They love you when you are dead! Jag tror dessvärre Neil Young har glömt bort WOW men vi som var där glömmer det inte.

      Radera