lördag 11 juni 2016

Muhammad Ali Tribute

Den här bloggen börjar likna familjesidorna med en massa hyllningar till döda personer, men det är inget att göra åt när de envisas med att dö som flugor. Och inte bara kändisar för den delen, min svärfar dog i maj och i veckan dog min kollegas mamma. Det gäller att ta vara på livet helt enkelt. I veckan har jag kollat dokumentärer om Muhammed Ali och Lemmy. Fascinerande människor på olika sätt. Gemensamt för dem båda var att de inte brydde sig ett skvatt om att säga rätt saker eller vara till lags.
MP verkar däremot vara väldigt mycket för att vara till lags. Med tio nya reaktorer tror jag de skrämde iväg sina sista väljare.



1 kommentar:

  1. I USA anser man att Ali är den störste idrottsmannen någonsin. Det kan man ifrågasätta. Däremot har jag alltid beundrat hans mod i samhällsfrågor. Då han vägrade infinna sig till tjänstgöring i Vietnamkriget till exempel. Och när han kämpade för sina vänner inom islam. Reagan och andra presidenter har haft svårt med Alis raka och tydliga ställningstaganden. Men när Ali tände olympiska elden i Atlanta förstod till och med hökarna i republikanska partiet att han var en legend.

    SvaraRadera