tisdag 5 februari 2019

I´m back!

Bäst att skaka liv i den här bloggen så ni inte tror jag lagt av. Inte för jag tror mig ha så många trogna läsare men jag har åtminstone en. ;) Strax innan jul åkte jag på gallsten och fick läggas i på sjukhus. De opererade bort gallblåsan och sedan dess har jag haft lite problem att käka vissa saker. Kanske det ändå börjar stabiliseras nu. Sjukt tråkigt att läsa om andras sjukdomar så raskt över till något roligare. James Cordens åktur med Paul McCartney till exempel. Vem hade inte velat vara med på den?

Jag har förresten inte nämnt något om att Tony Joe White gick bort i slutet på förra året. Det var sorgligt tycker jag. Tyvärr har det inte skrivits många rader om honom i svenska tidningar. Han var en mästare på Swamp Rock och hade sin storhetstid på 1970-talet men fortsatte att ge ut skivor ända till slutet. Här ett klipp från när han spelade tillsammans med Foo Fighters.

1 kommentar:

  1. Tony Joe Whites största hit - Polk Salad Annie - fastnade även Elvis Presley för. Och hanhade alltid med den under sina sista år på scenen. Finns på YouTube. Riktigt bra.

    SvaraRadera