måndag 24 juni 2024

Nej, jag har inte lagt av med bloggandet

Jag har bara tagit en lång paus. :) 

Jag var på Pustervik för två veckor sedan och såg Les Big Byrd. Jocke Åhlund påstod att det var publikrekord. Det är mycket möjligt för det var sjukt mycket folk. Hur lät det då? Jo, det lät hyggligt men de är på något sätt inte lika bra som de hade kunnat vara. Det finns mycket potential, men somliga låtar rycker man bara på axlarna åt, andra är väldigt bra. Ojämnt är väl ordet jag letar efter. Jag hade önskat att de gjort en skiva med enbart svenska texter. 

Ullevikonserterna lyser med sin frånvaro i år. Gotevent påstår att det inte så många stora artister som turnerar. Det är naturligtvis rena falsarierna. Metallica och AC/DC reser runt i Europa, Taylor Swift och Springsteen kommer till Stockholm. Personligen är jag mest ledsen över att de inte lyckats boka Pearl Jam som precis släppt en ny skiva och är på världsturné. Way Out West ser i alla fall väldigt lovande ut 2024. I år kommer bland annat The National, PJ Harvey, Queens of Stone Age och en massa annat.



 


2 kommentarer:

  1. Verkar som Stockholm tagit över. Taylor Swift, Bruce Springsteen, Toto, Pink m.fl. kommer till vår huvudstad. Göteborg får Orup på Draken........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men precis. Lite märkligt är det allt.

      Radera