söndag 12 februari 2012

Helgens bilder

ICA Kvantum i Sannegården har kommit på lösningen för alla singlar. Gå och handla på Alla hjärtans dag med en särskild kundkorg. Jag tycker det är en lysande affärsidé även om jag kanske inte tror så många hittar kärleken där bland Skogaholmslimpor och leverpastej.


Idag besökte vi Sjöfartsmuseet. Det var trevligt. När man ser alla modellerna av fartygen som byggdes på varven i Göteborg är det svårt att inte bli imponerad. Frågan är vad vi gör i Sverige idag som man skryta med i framtiden? Inte låtarna i melodifestivalen i alla fall.


Här sitter jag och äldsta sonen på ett kafé på Haga Nygata. Förr i världen kunde jag och mina vänner sitta i timtal och snacka skit på kaféerna i Haga. Nu hade vi druckit upp och smällt i oss semlor och chokladbollar på under tio minuter.


Jag läser att Whitney Houston är död. Sorgligt men kanske inte så oväntat med tanke på hennes leverne. Jag har ingen speciell relation till henne men det klart att en gång i tiden hade hon en fantastisk röst. Den här bilden var med i Aftonbladet idag. Här står hon bredvid Michael Jackson, Elisabeth Taylor och Liza Minelli. Nu bara några år senare är tre av dessa döda.


Avslutar med helgens bästa låt. Det blir inte bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar