söndag 5 februari 2012

Söndagsångest

När jag flyttade in på mitt nya rum på jobbet stod där två bokhyllor fyllda med pärmar, tidskrifter och böcker. Det gjorde mig faktiskt lite småsur. Varför rensar man inte ut efter sig när man ska sluta? Visst fanns det en hel del viktigt material , men också mycket skräp. Jag behövde plats för mina egna pärmar och beslöt mig därför att rensa litegrann. Jag hivade en del tidskrifter och pärmar, däribland min företrädares JÄMO-kartläggningar. Jo, jag vet att så får man kanske inte göra. Men jag tänkte att JÄMO har säkert fått ta del av siffrorna ändå så varför ska de fylla upp mina hyllor. I torsdags fick jag höra att det nya JÄMO ombudet skulle komma till mig nästa vecka. Hon letar visst efter sin företrädares gamla pärmar och fått beskedet att de skulle stå på mitt rum. Hur ska man slingra sig ur något sådant? Det återstår att se.

Nu har jag varit och sett min sista filmfestival film för i år. Red state av regissören Kevin Smith som tidigare mest gjort komedier som Clerks 1 och 2 och halvtaskiga actionrullar som Daredevil. Den här gången har han emellertid lyckats göra en någorlunda seriös film om sekt i USA som tagit lagen i egna händer. Jag uppskattade den mest för samhällskritiken i slutet. Annars fick jag tips om en annan film som jag kanske inte ska se...

1 kommentar:

  1. Skomakarens barn gick alltid med trasiga skor ! Arkivera, gallra och dokumentförstör är ledord inom det privata näringslivet när man lämnar en anställning. Dags för "benchmarking" ?

    SvaraRadera