onsdag 28 mars 2012

Varför gjorde ingen något?

Ja, vad säger man? Veckans stora samtalsämne i fikarummet. Alla undrar varför ingen ingrep och stoppade misshandeln? Ja, det kan man ju undra. Jag minns Daniel Adams Rays sommarprogram. Han berättade hur han ingrep i samband med en grov misshandel i Stockholms tunnelbana. Resultatet? Han blev själv misshandlad. Det är naturligtvis så många tänker. Man är rädd om sitt eget skinn. Nu får de leva med skammen att de lät en person bli ihjälslagen mitt på blanka eftermiddagen. Killarna som gjorde det då? Ja, vi får väl hoppas att de mår ännu sämre.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.901131-sex-anhallna-for-kortedala-dadet
Ikväll hoppades jag på att få se Champions league kvartsfinalerna i tv. Det sket sig. De visades bara i betalkanalerna. Bayern München gjorde i alla fall ingen besviken. 2-0 borta mot Marseille och semifinalplatsen är i praktiken grejad redan. De tappar aldrig detta på hemmaplan. Att Robben och Ribery är duktiga känner vi till men årets sensation är ändå Gomez. En riktig klasspelare! Hans mål i matchen i lördags kommer jag sent att glömma. Han har öst in mål i år och kommer sannolikt att forsätta göra så även i sommarens EM turnering.
Resultatet 0-0 mellan Barcelona och Milan måste däremot vara en stor besvikelse för Messi och co men kanske även för Zlatan som säkerligen drömt om ett mål på Camp Nou.

2 kommentarer:

  1. Camp Nou ??? En liten chans finns väl att Zlatan målar på bortaplan. Gårdagens match spelades ju i Milano - San Siro. Tyvärr har Zlatan ett svagt mittfält bakom sig i Milan. Precis som i landslaget där vi endast kan hoppas på att Oscar Hiljemark (Elfsborg) får chansen i sommarens EM. Zlatan behöver omgående ha passningsalternativ.

    SvaraRadera
  2. Jag insåg mitt misstag när jag läste tidningen imorse. Jag trodde Milan spelade borta första matchen.

    SvaraRadera