söndag 18 mars 2012

Dagens i-lands problem

Jag köpte ett par byxor på Jack and Jones för tre veckor sedan. Efter en tvätt hade de krympt ca en decimeter på längden. Det såg helt befängt ut när jag tog på mig dem. Jag beslutade mig för att gå tillbaka till affären som låg i Nordstan i det här fallet. Jag krävde inte pengarna tillbaks utan bara att få reklamera byxorna och byta till ett annat par. Vad tror ni hände? Jo, den minst sagt otrevlige expediten menade att det var normalt att byxor krymper. Men om du lägger dem bredvid ett par likadana i samma storlek så ser du att dessa krympt osedvanligt mycket, sa jag då. Han gjorde detta och konstaterade att de verkligen minskat med ca 10 %. Vad säger han då tror ni? Jo, han anklagar mig för att tvättat dem för varmt och torktumlat dem. Jag önskar faktiskt att det varit sant för då hade jag ju haft mig själv att skylla, men de var faktiskt bara tvättade 40 grader och inte tumlade. Den där gamla devisen att kunden alltid har rätt verkar inte gälla på Jack and Jones. Imorgon skickar jag min fru dit för att prata med chefen. Nästa steg blir Europadomstolen.
Varför har förresten så många frisörsalonger töntiga namn? Rubb och stubb, Klippt och skuren, Självfallet, Sax & Vax, listan kan göras lång. Är det nån som får provision?


3 kommentarer:

  1. Hårizont...Klipp...Rinse...

    Roligt att du ska skicka frun på uppdrag ;)

    SvaraRadera
  2. En skriftlig anmälan hos www.arn.se - med kopia till Köpmannaföreningen där butiken är medlem och till GP's konsumentsida brukar ta skruv. Att skicka in en arg taggad hustru låter också som ett bra alternativ.

    SvaraRadera
  3. Det gick bra. Min fru är som en ettrig liten terrier (hennes egna ord). Hon ger sig inte i första taget. Sedan visade sig också att chefen var riktigt trevlig. Han tyckte inte att det var så konstigt att man ville byta byxorna. Min fru lyckas alltid. En gång lyckades hon byta ut det äckliga kranvattnet till folköl när vi var på Ullevi.

    SvaraRadera