tisdag 13 mars 2012

En lyckad förklädnad

The Hives är på gång med en ny skiva. Den första på 5 år för Fagerstas stolthet. Jag tycker det låter bra. Ni kan lyssna på singeln här:

Jag var på maskerad i helgen. Klädde ut mig till en äkta hårdrockare. En snubbe på festen förstod inte att jag utklädd och kom fram och sa: "Skönt att inte bara jag inte är utklädd." Jag fick försöka förklara att jag hade peruk och att ringarna var av plast. "Det var som fan!"


Lyssnar på Keith Richards samling Vintage Vinos. Den är minst sagt ojämn. Det är konstigt att varken Mick Jagger eller Keith Richards lyckats skriva bättre låtar på egen hand men de är långtifrån unika i den bemärkelsen. De finns gott om "låtskrivarduos" som inte lyckas med sina soloprojekt hur många gånger de än försöker. Rolling Stone magazine sammanfattade Paul McCartneys bästa sololåtar i samband med hans senaste skivsläpp. Visst har han gjort bra låtar men inget som varit i närheten av det The Beatles presterade för mer än 40 år sedan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar