tisdag 29 maj 2012

Fel väg

Såg den här lilla notisen (se nedan) och kan inte låta bli att fundera över om det här är vanligare än man kan tro. Igår såg jag nämligen en lastbil som gjorde nästan exakt samma sak här i Göteborg. Föraren körde in på Preem-macken vid Gårda för att tanka men när han skulle köra därifrån insåg han att det inte gick att vända. Det fanns helt enkelt ingen vändplats. Lastbilen var ungefär lika stor som på bilden och hade ett gigantiskt släp. Det hela slutade med att två poliser fick spärra av trafiken så att han kunde backa ut från macken. Något som tog en bra stund. Jag hann både tanka och tvätta min bil under tiden.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14899615.ab
Imorgon åker jag till Danmark med jobbet. Första resan med mina nya kollegor.Vi ska gå på studiebesök och besöka både Carlsbergsbryggeriet och Tivoli.
Läser att Luger lyckats boka Bobby Womack till Way Out West. De har fattat tycke för artister på "B" i år. Blur, Billy Bragg, Black Keys, Ben Howard, Ane Brun m.fl. Många bra artister i vilket fall som helst.
Steve Earles son Justin Townes Earle släppte en ny skiva (hans femte i ordningen) för någon månad sedan. Jag har aldrig lyssnat på honom förut men det här låter riktigt bra. Notera hur Letterman håller vinylen upp och ner i slutet av klippet. Lite småroligt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar