söndag 14 juli 2013

Patti Smith på gott humör i Göteborg

Jag hade hoppats på att hon skulle vara sådär upprorisk och politisk som jag har sett henne på Youtube men den här kvällen var hon på gott humör. Det var nog den vackra inramningen som gjorde det. Vem kan vara förbannad en vacker sommarkväll i solen bland träden på Trädgårdsföreningen? Samtidigt var det lite lustigt när hon plötsligt utbrast: Ser ni fåglarna? Vad vackra de är! Ja, fast i den här stan är vi rätt trötta på måsar! Hade jag god lust att säga. Jag ville höra Rock n roll nigger och se henne svära och skrika lite mer. Dessutom var konserten väl kort för min smak, bara 90 minuter. Men visst var hon bra och bandet oklanderligt. Roligt att hon tog med några låtar från nya utmärkta skivan Banga också. Bästa låten var annars avslutande People Have the Power. Publiken var minst sagt blandad. Det var gott om gamla rockrävar men också många yngre som kanske först och främst lockats dit av First Aid Kit. Ja, och när jag ändå nämner dem kanske jag ska passa på att tillägga att de också var bra. Men jag tror de passar bättre inomhus. Kanske på Storan? Ljudet var inte speciellt högt och det var knappt man hörde deras vackra sång emellanåt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar