måndag 12 augusti 2013

Bäst på Way Out West

Jag kan konstatera att mitt inlägg om Olle nu har lästs av flera hundra. Det är roligt att många läser men det hade förstås varit ännu roligare om det handlade om något annat. Men skandaler säljer bättre än det mesta. Det vet varenda kvällstidningsjournalist.
Frågan alla ställer sig efter den inställda Neil Youngkonserten är varför han inte dök upp där själv på scenen? Han hade kunnat ge publiken en konsert med bara munspel och gitarr. Det går inte annat än att misstänka att han var trött och tog tillfället i akt för att få en stunds semester. Han har ju haft en produktionstakt som bara Bob Dylan kan matcha och slutet av augusti börjar turnén i Nordamerika.
Jag tog som många andra som egentligen bara hade biljetter till torsdagen valde att besöka festivalen under lördagen (fredagen hade jag förhinder). Såg bland annat Phosphorescent, Public Enemy och Alicia Keyes. Alicia fick strålande recensioner i GP och visst var det bra men jag kunde inte låta bli att tycka att första halvan av konserten var alltför välrepeterad. Det fanns inte något utrymme för någon spontanitet. Alla dansare och musiker följde manuset till punkt och pricka. Men det är klart hon sjunger fantastiskt och många av låtarna från senaste skivan är grymma. Stämningen i punliken var det inte heller något fel på. Kolla in videon längst ner.

Phosphorescent - kan bli min nya favorit:




Flavor Flav har fyllt 54 men det kan man inte tro när han hoppar runt i sina stora short och kepsen på sned. Men varför han tillägnade konserten Michael Jackson begriper jag fortfarande inte riktigt. En svart man som försökte se vit ut? Var det ett skämt?  
Alicia Keyes - This girl i on fire! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar