fredag 9 augusti 2013

Neil Young sabbade feststämningen

Jag fick ett sms från min syster igår kväll. Neil Young ställer in stod det! Ett dåligt skämt trodde jag först, men det var det såklart inte. Årets sämsta nyhet däremot. Sällan har jag varit med om en sådan kollektiv besvikelse som igår kväll. Vi var många tusen som köpt dyra biljetter och rest långt (ja kanske inte jag då) för att se Neil Young. Han var den enda i Way Out West programmet som ensam kunde dra så mycket folk. Men jag kan inte låta bli att tycka synd om fetsivalledningen och jag tycker trots allt att kompensationen att få gå på resten av festivalen gratis är ok. Själv kan jag inte gå idag men återkommer gärna imorgon för Public Enemy, Alicia Keys och de andra. Det blir nog mycket folk på Rodriguez idag. Han är nog den enda som verkligen tilltalar 50+ gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar