söndag 17 november 2013

Så mycket bättre 2013

Jag följer givetvis årets säsong men måste konstatera att programserien var bättre 2012. Jag gillar Bo Sundström och Ulf Dageby. De gör musik som jag kan relatera till. Hiphop och Ken är knappast min kopp av te men visst han har också sina kvaliteer. Titityo och Lill Lindfors är begåvade men deras musik säger mig ingenting. Det är för glatt helt enkelt. Agnes då? Jo, visst är hon duktig men det finns så många som är bra på att sjunga. Jag tycker egentligen att det är mer intressant med artister som skriver sina egna låtar. Fast vad vet jag om Agnes? Hennes karriär ju precis påbörjad. Ebbot har jag sett live tillsammans med Soundtrack of Our Lives fler ggr än jag kan räkna. Precis som på tv är han alltid smågalen och berusad. Hans versioner av andras låtar är tyvärr lite för skruvade för min smak. Han gör det svårt för tv-publiken att tycka om hans musik men det är nog medvetet. Det är inte hans grej att bli folkkär.

Sonen till en kollega har gjort den här appen:



Den är riktigt rolig och driver ordentligt med Reinfeldt och hans politik. Han upprepar samma mantra om och om igen. Vi måste bli kvitt alla bidragsberoende människor och skapa nya jobb. Det måste löna sig att arbeta osv... 

2 kommentarer:

  1. Läste att det är ett speciellt bolag i Stockholm som väljer ut deltagarna i alla program. De har någon typ av register där kändisar av alla de slag poängberäknats. Sedan sätter man samman en grupp som ska umgås. Typ Stjärnorna på slottet, Så mycket bättre, Mästarnas mästare osv. Inte konstigt att Ulf Lundell, Benny Andersson, Lisa Ekdahl, Björn Borg, Thommy Berggren, Henning Mankell, Harriet Andersson, Gösta Ekman och några till alltid tackar nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast det känns som om "Så mycket bättre" har lyckats förvånansvärt väl med att få stora svenska artister att ställa upp. Samtidigt borde det förstås bli svårare med tiden att upprätthålla kvalitén. Det finns som du säger många som aldrig skulle sätta sin fot i ett program av den här typen. Och det är kanske våra största stjärnor.

      Radera