lördag 13 juni 2015

Foo Fighters på Ullevi

Jag hade inte tänkt gå på Foo Fighters men i torsdags såg jag att flertal biljettsajter reade ut plåtar. De hade nog felbedömt intresset och köpt på sig för många biljetter. Hur som helst fick jag och brorsan tag i två biljetter till halva priset. Jag har sett ett antal konserter i mitt liv. Men gårdagskvällens Ullevispelning med Foo Fighters tillhör en av de märkligare. Jag undrar om det finns någon förutom David Grohl som skulle fortsätta en spelning med ett brutet ben? Det kommer förstås skrivas spaltmeter om detta men när han kom in på båren första gången blev jag nästan tårögd. Han är verkligen One of a kind! Neil Young ställde in när spelningen på WOW 2013 när hans gitarrist skadade fingret. Med den besvikelsen i färskt minne trodde jag att det var dags att gå hem efter en och halv låt. Jag såg direkt att han föll riktigt illa och hans medmusikanter var ordentligt tagna. Att ramla av scenen och handlöst falla 4-5 meter är nog för att knäcka de flesta (och Grohls ben) men inte lusten att spela rock n roll!
Här två filmer som illustrerar alltsammans den första har min gamla kompis Jonas laddat upp. Den har redan nästan 50 000 visningar.



 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar