lördag 17 oktober 2015

Keith Richards under the influence

Idag sålde Håkan Hellström sålde ut Ullevi två ggr om. Det är tidigare bara något som Bruce Springsteen lyckats med. Imponerande! Men jag begriper faktiskt inte riktigt hur det gick till. När han spelade sist var det gott om biljetter kvar ganska nära inpå konserten, men den här gången ville betydligt fler vara med om folkfesten.
Jag har kollat på Keith Richards dokumentären Under the influence på Netflix i veckan. Den var klart sevärd även om jag hade hört många av berättelserna förut. Om hur han träffade Mick Jagger på tåget med två skivor under armen, hur Muddy Waters målade väggarna i Chess studio när Stones kom dit för första gången och hur Chuck Berry smockade till honom när han fingrade på hans gitarr. Det som gör mig mest undrande är hur lite han pratar om Stones senaste 40 år. Jag tror inte han någon gång nämner Ronnie Woods namn. Desto mer tid ägnas åt hans hobbyband The X-Pensive Winos, vilket får mig att misstänka att filmen mest av allt är gjord för att sälja hans nya soloskiva Crosseyed Heart.
Nu är det snart dags för säsongstart för Så mycket bättre. Hoppas att fler kommer att inse Kleerups storhet.


2 kommentarer:

  1. Kleerup kanske kommer till sin rätt i kommande program.
    I första var Miriam bäst. Vilken röst !
    Och tyken göteborsk framtoning. Kurtan i sin himmel ler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är fullständigt överens. Hon var klart bäst!

      Radera