tisdag 17 februari 2009

Såg en varulv idag

Idag när jag var och tränade så lyssnade jag på Warren Zevon i mina hörlurar. Hans tredje album. Den med Excitable boy, Roland the Headless Thompson Gunner och Warewolves of London. Hans abslolut bästa om ni frågar mig. När jag så var färdig med träningen och var på väg att byta om i omklädningsrummet fick jag plötsligt se en livs levande varulv. Jag skämtar inte. Han var verkligen jättehårig! Inte minst på ryggen. Men nog om detta. Låten Warewolves of London kan ni läsa mer om här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Werewolves_of_London
Här står bland annat att Mick Fleetwood från Fleetwood Mac spelar trummor på låten. Detta var en nyhet för mig. Hur som helst. Har ni inte hört Warren Zevon är det dags att börja lyssna in sig. Warewolves of London är ett utmärkt exempel på hans mycket humoristiska texter:
He's the hairy-handed gent who ran amuck in Kent
Lately he's been overheard in Mayfair
Better stay away from him
He'll rip your lungs out, Jim
I'd like to meet his tailor...
Ja ja, nu får det räcka för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar