tisdag 6 juli 2010

Dålig humor?

Jag är nu klar med golvet och taket. Dags att börja med innerväggarna men först några dagars vila. Det är jobbigt att bygga hus så nu är vi hemma några dagar för att vila upp oss.
Såg en t-shirt idag som jag reagerade över. T-shirten var utformad som en klassisk turné t-shirt med en en mängd orter och datum på ryggen. Det var dock inte orter där ett band hade spelat under en specifik turné utan platser där dödskjutningar ägt rum. Inte heller fanns det något bandnamn på tröjan, istället stod det School Shootings Tour. Frågan är om jag börjar bli gammal för jag tyckte verkligen det var bland sjukaste jag sett. Hur roligt är det med en skolmassaker? Om man går runt med en sådan tröja måste man verkligen vara helknäpp. Rätt eller fel?

1 kommentar:

  1. Alla elever som tagit till skjutvapen har på ett eller flera sätt blivit oerhört kränkta. Av rektorer, lärare eller klasskamrater. Kanske en T-shirt med makaber text kan lätta på trycket ?
    För mig är det en gåta att så många går runt med Che Guevara på bröstet fortfarande. Den protesten är väl åtminstone 25 år för gammal ?

    SvaraRadera