torsdag 24 juni 2010

Sommartider

Idag var det min första semesterdag. Kommer nog inte kunna blogga så mycket nu de kommande veckorna. Har för mycket annat på gång. Ska bland annat försöka bygga en liten sommarstuga. Huset är "stomrest" av ett gäng gubbar från Tibro men allt invändigt återstår. Vi får väl se hur det går. I värsta fall får man väl betala någon snickare i höst för att slutföra alltsammans. Så här såg huset ut för drygt två veckor sedan.


Läste i tidningen att det nu i dagarna är tio år sedan 10 personer dog på en Pearl Jam konsert i Roskilde. Det var en riktig tragedi. Jag hade biljetter till Stockholms spelningen kvällen innan men fick ställa in min resa då jag blev sjuk. Minns att jag satt i Borås med tre biljetter och var besviken för att jag inte kunde åka. Sedan hände detta och då fick jag perspektiv på tillvaron. Pearl Jam har för övrigt aldrig turnerat i Europa efter händelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar