söndag 8 augusti 2010

Kulturvecka

I Göteborg vill man gärna att allt ska hända på en gång. Därför har man lagt Way out west och kulturkalaset på samma vecka. Till råga på allt spelar också Leonard Cohen i Scandinavium på torsdag. Får se om jag hinner med att se något. Med två små barn är det inte längre så lätt att bara slinka iväg och se en konsert. Det finns blöjor att byta, gröt att koka och så vidare.
I helgen var vi i alla fall på bröllop det var kul men tröttheten har gjort sig påmind idag. Min äldste son (2 ½ år) frågade mig idag. Har du målat dig runt ögonen pappa? Det hade jag inte gjort men gårdagskvällen hade gjort sitt till. När jag tittade mig i spegeln hade jag svarta ringar runt ögonen av sömnbrist och en och annan drink.
Här en nytagen video från Irland häromdagen. Kan inte låta bli att tycka det är lite lustigt att Cohen och delar av bandet ser ut att komma direkt från ålderdomshemmet medan körtjejerna å andra sidan nyligen slutat gymnasiet...
http://www.youtube.com/watch?v=ecAmOEnXurk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar