söndag 1 augusti 2010

Slut på semestern

Nu var det slut på semestern. Fem veckors snickrande är över och på tisdag kommer rörmokaren och fixar badrummet och kopplar in vattnet. Det känns bra, även om en hel del återstår.
De spelade den här på radion idag: http://www.youtube.com/watch?v=p5vuTToYN8M
Jag har inte riktigt hängt med hiphop svängen de senaste åren men Gangstarr var stora redan i början på 1990-talet så de känner jag till. Tycker den var riktigt schyst av någon anledning. Lite old school sådär. Annars är det här knappast min kopp av te och den här var visst 3 år gammal.
Ulf Lundell spelade på Trädgårn igår. Fick tre fyrar i GP. Han körde som vanligt i tre timmar och spelade en hel del nya låtar. Jag visste inte ens att han skulle spela. Har legat av mig och då har jag ändå sett honom omkring tio gånger genom åren. Från 1994 och framåt. Redan då blev jag fascinerad av alla dessa medålders män som kan hans texter utantill. För att inte tala om alla de som tycker det är en bra idé att dricka tio starköl innan de går på konsert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar