måndag 6 september 2010

Lätt att döma andra

Såg en stund på Uppdrag Granskning i förra veckan. Tyckte synd om alla dessa barn som får klara sig utan sina mödrar när de åker till Sverige för att städa hos rika familjer. Men plötsligt slog det mig. Kanske någon av våra hantverkare från Polen fortfarande har sin familj kvar i sitt hemland? I så fall är jag ju inte mycket bättre själv. Beslöt mig för att fråga dem i helgen. Mycket riktigt. Adam, vår polske golvläggare, som för närvarande jobbar två månader i Sverige, har två flickor hemma i Polen. Det är lätt att döma andra men hur bra är man själv? Ungefär som när Lars Ohly som tvingas medge att hans barn går på friskolor.
Men av alla politiker som nu i valtider visar sig i tv i tid och otid har jag nog mest svårt för Maude Olofsson av någon anledning. Därför tyckte jag den här lilla filmsnutten var lite rolig.
http://www.youtube.com/watch?v=wQ5X-iMEsmY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar