fredag 17 september 2010

Vem är Sigge egentligen?

Jaha, det var tydligen en bluff alltsammans.
http://www.gp.se/kulturnoje/film/1.448746-phoenix-dokumentaren-var-en-bluff
Synd att det avslöjades innan man hann se filmen. Nu känns det inte alls lika angeläget att se den. Ungefär som med Blair Witch Project för några år sedan. Till en början spred sig myten att det var hämtad ur en övergiven filmkamera som hittats i ett tält i skogen. Alla som såg filmen blev skiträdda. Sedan visade sig givetvis att alltsammans bara var ett marknadsföringsknep.
Tre olika personer har ringt och sms:at mig ikväll. De vill snacka med "Sigge". Han verkar vara en skum typ den där Sigge. De som ringer verkar lite på örat och en av dem pratade knappt någon svenska. Den sista som ringde berättade i alla fall att han ringt Sigge massor av gånger från sin mobil. Nu helt plötsligt kommer han till mig. Sigges samtal kopplas vidare till min mobil. Är det han själv som kopplat fel eller är jag Sigge utan att veta om det? Ingen vet? "This is a true story that really happened", som de sa i en trailer för en halvtaskig rysare jag såg en gång. Om det forsätter ringa ska jag nog fråga nästa person vem den där Sigge egentligen är men tillsvidare har jag stängt av mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar