tisdag 14 september 2010

Inte mina idoler

Nu går Idol på tv igen. Jag kan inte låta bli att undra varför så många vill bli kändisar. Och på ett så uselt vis som att sjunga covers i tv. Tänk om det hade handlat om något annat istället? Ett program där man slogs om vem som kunde skriva den bästa texten, eller vem som kunde komponera den bästa låten eller kanske vem som kunde lära sig ett hantverk på kortast tid. Att sjunga halvtaskiga versioner av andras låtar kan väl aldrig leda någonvart? Hur många tidigare Idoldeltagare känner du till, frågade jag min fru. Darin, Broll Jr och Amanda Jensen sedan tog det slut. Och ingen av dessa vann väl fast det spelar ingen roll. För nu är det en ny omgång och det här handlar inte om att skapa morgondagens stjärnor. Nej, det här handlar om att göra tv och sälja reklam. Tacka vet jag David Bowie.
http://www.youtube.com/watch?v=n2kJ0T2mbp0

2 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och hållet! Det finns ju dom som använt Idol som språngbräda som tex. Brolle men oftast så är det väldigt tomma och tråkiga "artister" som deltar. Kan man inte följa upp vinsten med en jävligt bra platta/ett gäng succé konserter så har alla snart tappat intresset...
    Själv så saknar jag kvalitets banden som hade mer än max 2 bra låtar på sina skivor men dom börjar ju tyvärr dö ut...
    Gillar du Bowie så kika gärna in hos mig, har länkat till en cover på life on mars som jag gjort... kul att höra vad du tycker!
    Peace/Fred

    SvaraRadera
  2. Helt ok. Spelar du alla instrument själv? Imponerande i så fall. Själv kan jag inte spela något instrument.

    SvaraRadera