söndag 24 juli 2011

They all went to heaven at the age of 27

Några av mina favorit t-shirts kommer från Whipping floyds serie "They all went to heaven at the age of 27". http://www.whippingfloyd.com/heaven27/# Det är rätt många artister som av någon anledning dött vid 27 års ålder. Robert Johnson, Brian Jones, Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Kurt Cobain och nu också Amy Winehouse. Jag läste för något halvår sedan att Keith Richards försökt ge henne råd (!). Fortsätter du festa så här lever du inte särskilt länge till. Får man höra något sådant från mr Richards ligger man nog rätt illa till redan. Han är ju inte direkt nån renlevnadsmänniska själv. Amy mådde nog inte så bra. Hoppas hon har det bättre nu.



Händelserna i Norge ger mig en klump i magen. SD och andra var snabba att prata om muslimska terrorister. Det visade sig vara motsatsen. En bindgalen högerextremist som försökte straffa samhället genom att mörda oskyldiga.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar Amys röst. Känns riktigt tråkigt att hon dött. Det kanske är så att kroppen inte pallar längre än till 27 om man drogar stenhårt.

    SvaraRadera
  2. Varför klarar inte skivbolagen av att skydda, hjälpa, stötta och rehabilitera sina artister när de går ner sig ? Man får en känsla av att många offras på något sätt.
    Amy borde ha låsts in på behandlingshem för många år sedan.
    Massmördaren i Norge bör få samma straff som Vidkun Quisling. Avrättning.

    SvaraRadera
  3. Charlie: Ja, så är det kanske.
    Hans: Ibland inbillar jag mig att skivbolagen tycker det är bra med skandaler. Det säljer skivor. Kan hålla med om galningen. Jag vill inte ens nämna hans namn för då känns det som om man medverkar till att han blir nån slags kändis.

    SvaraRadera
  4. Hans, vad ska skivbolagen göra? Man kan inte tvinga en myndig människa. De ville ju att hon skulle lägga in sig på rehab, men hon ville inte. Hennes föräldar förutspådde hennes död, och inte heller de kunde göra ngt. Alla i hennes närhet ville nog ha en frisk och levande Amy. Så att hon skulle kunna fortsätta med musiken, också. Men när hon inte själv orkade/ville....det finns inget man kan göra.

    SvaraRadera