onsdag 3 augusti 2011

Rätt men ändå så fel

Idag fick jag en försenad födelsedagspresent av min brorsa. Det var ett ex av Anders Tengners bok Access All Areas. Han läser med andra ord inte min blogg längre... Boken har fått mig att vilja lyssna mer på både Black Sabbath och Deep Purple.



Ikväll såg jag Leif GW Persson i serien Sommarmord lufsa runt på Östra Kyrkogården här i Göteborg. Han pratade om mordet på Malin Olsson sommaren 1994. Det är aldrig uppklarat. Jag har läst en del om det förut. Vi bor trots allt bara några hundra meter från mordplatsen. Hur som helst. Det jag inte visste var att mördaren gick vår promenadslinga efter mordet. Exakt samma väg som jag och min familj går var och varannan dag. Hur vet man då detta? Jo, han spred innehållet i hennes plånbok efter sig på fem-sex olika ställen utmed vägen. Det kändes så där lagom trevligt. Nu blir det svårt att gå där utan att tänka på den saken.
En kollega till mig på jobbet avskyr Leif GW. Hon tycker han verkar vara en avskyvärd människa. Dryg och överlägsen. Jag gillar hans stil även om jag kanske inte hade velat jobba med honom. Samma kollega avskyr Patrick Sjöberg. Förstår inte hans humor utan tycker bara han är elak. Där är vi inte heller överrens.
Heja MFF!

2 kommentarer:

  1. När jag läser om din kollega kom jag att tänka på en insnöad arbetsförmedlare i Falkenberg. Hon har åsikten - vid varje möte - att man bör byta jobb vart 5:e år. Själv gör hon just nu sitt 34:e år i samma rum, vid samma torg, i samma småstad.
    Ska fråga nästa gång om hon kan stava till flexibilitet.

    SvaraRadera
  2. Det kan hon säkerligen inte. Min kollega har också jobbat på samma ställe i mer än 30 år. Lustigt sammanträffande.

    SvaraRadera