måndag 29 augusti 2011

Delta Swamp Rock

Igår spelade Dolly Parton här i Göteborg. Hon fick bra recensioner i GP idag. Min mor och syster var där. De tyckte hon var fantastisk även om hon kanske pratade lite mycket. Hur som helst fick det mig att tänka på en samlingsskiva jag köpte för några veckor sedan - Delta Swamp Rock. En samling grymma låtar med Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers Band, Tony Joe White, Johnny Cash, Waylon Jennings och en mängd andra artister jag inte hört förut. Musik från den amerikanska södern med influenser från country, rock, soul och blues.


Waylon Jennings och Johnny Cash är ju båda döda idag men en gång i tiden var de med i Highwayman tillsammans med Kris Kristofferson och Willie Nelson. En riktig supergrupp! Det kan inte bli mer gubbigt men jag gillar det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar