tisdag 16 augusti 2011

Fotboll med kommentatorer

Igår var jag och såg Elfsborg vinna hemma mot IFK Göteborg på Borås Arena. Det var en grymt spännande match. Matchen avgjordes i den tredje övertidsminuten. Elfsborg vann med 3-2. Den här gången, precis som så många andra gånger, hade vi några gubbar bakom oss som kommenterade allt som hände på plan. De hade koll på vilka spelare som var nåt att ha och vilka som omgående borde bytas ut. Favoritspelare som Anders Svensson och Lasse Nilsson benämndes med förnamn, andra benämndes med glåpord. Så fort någon av favoriterna gjorde något bra fick de översvallande hyllningar. Andra gånger, som när nån back misslyckades med att slå undan bollen för Tobias Hysén, suckade och svor de högljutt. "Jag visste att inte Mobeack skulle hänga med i Hyséns tempo." Jag undrar bara vad de gjorde på läktaren? De borde stått vid sidlinjen och delat med sig av sin kunskap ;)
Nu har Göteborgs kulturkalas börjat. Mustasch, Timo Räisänen, Soundtrack of Our Lives och Sahara Hotnights m.fl ska spela. De är alla bra men jag har sett dem förut, däremot ser jag fram emot Eldkvarn imorgon. De har jag nämligen lyckats undvika tidigare. Vem vet? De kanske spelar en av mina favoriter?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar