måndag 10 september 2012

Bra musik och dålig tv

Visst var det varmt idag men det går inte att komma ifrån att hösten är här med besked. Jag har svårt att se tjusningen min glada uppsyn till trots. Men man kan åtminstone glädja sig åt en rad intressanta skivsläpp. Just nu sitter jag och lyssnar på Dylans nya skiva. Jag tycker den låter bättre än förväntat. Senare i veckan blir det att förkovra sig i de gamla skäggrockarna ZZ Top. Månadens höjdpunkt är emellertid The Killers. Av någon anledning hade Skavlan beslutat sig för att ge sig på sångaren Brandon Flowers i sitt senaste program. Han tog dit en en knepig brittisk biologiprofessor som ifrågasatte hans religionstillhörighet. Jag förstod inte syftet och det lär dröja innan bandet visar sig i svensk tv igen. Dåligt är bara förnamnet. I min värld får var och en får tro på vad som helst. Hade det varit en muslim som suttit där och blivit anklagad för att tillhöra en påhittad falsk religion hade Skavlan blivit DO anmäld snabbare än Grekland skaffat sig ett nytt nödlån. Men finns det ens några mormoner i Sverige? Ingen verkar i alla fall bry sig. 


2 kommentarer:

  1. Bröderna Herreys är och förblir de som står för det svenska inslaget i Mormonkyrkan. Varför man ska ge sig på mormonerna i ett Skavlanprogram förstår ingen. Det räckte väl bra med Ulrika J som är någon typ av Anna Anka i ny tappning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, om de nu vill vara mormoner kan de väl få fortsätta med det. I USA verkar det vara ett ganska stort samfund. Republikanernas presidentkandidat är t.ex. mormon.
      Ja, Anna Anka har vi väl nästan glömt vid det här laget? Synd att en såpass begåvad musiker som Paul Anka skulle gifta sig med ett sådant bottennapp. Han ångrar sig säkert hela vägen hem från banken.

      Radera