lördag 26 januari 2013

The Hives på Trädgårn

Igår var jag och såg The Hives. Jag har sett dem åtminstone två gånger förut men det har varit större spelningar utomhus. Trädgårn med plats för 1100 personer (slutsålt igår) är en mer passande miljö och de var precis så bra som jag hade hoppats på. En riktig vitamininjektion faktiskt. Pelle Almqvist vet precis hur man ska elda upp en publik. Eller vad sägs om oneliners såsom: "Inte nog med att ni fått lön idag, nu är ni på en The Hiveskonsert också, det kan inte bli bättre start på helgen!" "Det är lite mer än en månad sedan julafton och nu har den kommit, er efterlängtade julklapp: The Hives!" Han körde även en körde en repris på Ebbots (från Soundtrack of Our Lives) gamla trick med att få hela publiken att sätta sig ner, för att sedan likt Moses vandra runt i publikhavet och predika. Kort sagt det var underhållning. Kom gärna tillbaka snart igen.







2 kommentarer:

  1. Önskar att jag var där. Har sett dem fyra gånger, första gången var när de var förband till Rolling Stones på Stockholms Stadion 2003. "Nu kan det ju vara några här som kanske inte bara har kommit för att se oss ikväll... ", riktigt bra underhållare och väldigt bra musik. Senast var på Way Out West 2011 och då var det också väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg dem också som förband till Stones 2003 fast i Köpenhamn då. Tyckte inte ljudet var något vidare då. De fick bara använda en bråkdel av högtalarsystemet. Lät väl ungefär som när banden spelade live på 1960-talet.

      Radera