söndag 21 april 2013

Record store day på Bengans

Besökte Record Store Day på Bengans i helgen. Det var en härlig syn. Fullt med folk, stora artister som sjöng och spelade (Britta Persson, Håkan Hellström m.fl) och massor av av specialskivor dagen till ära. Vilket otroligt vinnande koncept! Här kan den krisande skivbranschen lära bokbranschen någonting. När jag såg alla dessa hundratals unga människor som stod och bläddrade bland vinylskivorna fick jag nästan nypa mig i armen. Det är inte bara några få inbitna entusiaster som lyssnar på vinyl nuförtiden. Det har blivit hur stort som helst och jag tror att det är möjligt försäljningen av vinyl kommer gå om cd-skivan inom ett år eller två. De som köper skivor idag gillar vinylformatet mer.
http://www.svt.se/kultur/musik/allt-fler-tecken-pa-vinylens-aterkomst
Håkan Hellström besökte Bengans redan på fredagen, kön ringlade sig runt kvarteret och det är bara att konstatera; det går inte bli mycket större än så i sin egen hemstad. Till och med jag väljer att kapitulera. Han sjunger ju riktigt bra nuförtiden och singeln "Det kommer aldrig va över för mig" är hans bästa låt hittills.







Den här specialutgåvan fick följa med mig hem tillsammans med Steve Earles senaste skiva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar