torsdag 20 mars 2014

Christopher Walken dansar vidare

En av min favoritskådisar Christopher Walken fyller snart 70 år (31/3). Det har någon beslutat att fira genom att klippa ihop en musikvideo med scener ur hans filmer. För mr Walken kan inte bara agera, han kan även dansa!



Annars följer jag likt resten av världen utvecklingen i Ukraina. Det känns som hela världen är upp och ner. Men som en gammal kompis skrev på Facebook: "En ryss är en ryss även om du steker honom i smör." Tydligen ett gammalt finskt ordspråk.

Neil Young har släppt en musikspelare. Det måste förstås kommenteras. Han tycker att MP3 är skit. Skrev till och med en låt om saken på senaste skivan. Jag har hört honom prata om det i flertalet intervjuer. Men alla hör inte hur dåligt det låter. Neil Young som yrkesmusiker däremot lider när han hör det komprimerade ljudet. Det är därför har han utvecklat Pono. Men även om jag gillar tanken så jag tror aldrig portabla musikspelare kommer att bli någon storsäljare igen. Folk vill inte bära runt på två apparater. År 2014 streamar man musiken i mobilen. Hur bra ljudet i Neil Youngs musikspelare än är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar