onsdag 26 mars 2014

Stones till Stockholm och Black Keys släpper nytt allbum

Mick Jaggers flickvän har tagit livet av sig och Stones gör ett uppehåll i sin pågående turné. Men sorgen är inte värre än att bandet står på scen inom en vecka eller så. "The show must go on" som det brukar heta. Nej, jag betvivlar inte att Mick Jagger sörjer. Men om det är som tidningarna skriver att hon tog livet av sig på grund av ekonomiska skäl börjar man ju fundera över deras relation. Mick Jagger är trots allt miljardär. Hur som helst, till sommaren kommer de till Stockholm för att spela på Tele2 Arena. Stockholm har som bekant två nya jättearenor nuförtiden. Hur ska Göteborg kunna konkurrera med det? Ullevi är förvisso Nordens största, men den är trots allt byggd 1958. I sommar får nöja oss med att Kent och Håkan Hellström spelar där. Tur att vi har Way out West att stoltsera med.

Black Keys släpper sin nya skiva 13 maj. Det är ingen överdrift att påstå att den är mycket eftertraktad. Singeln släpptes på Youtube för tre dagar sedan och redan har 1,5 miljoner visningar. Och då är det inte ens någon video att tala om utan bara en snurrande cirkel...


Annars lyssnar jag på Sophie Zelmani. Hon har spelat in en ny skiva med gamla låtar och gett ut alltsammans på ett eget skivbolag. Om hon fått sparken från Sony eller självmant valt att gå egna vägar är lite oklart. Men det är ju knappt några artister som säljer några skivor längre och på det här viset kanske hon kan tjäna lite mer pengar. Hur det låter? Jo, precis som vanligt kan man väl sammanfatta läget. Men jag gillar henne. När jag och min fru flyttade ihop slog vi ihop våra skivsamlingar. Hon hade 15 skivor och jag hade några fler... Detta resulterade i att vi plötsligt fick två dubletter. Nirvanas Unplugged och Sophie Zelmanis Time to Kill. Bara en sån sak. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar