måndag 28 april 2014

Record store day en succé

Jag och min äldsta son var på plats på Bengans 10.40 i lördags. Redan då var massor av folk på väg upp för trappan med välfyllda kassar trots att butiken bara varit öppen i 40 minuter. Record Store Day har blivit en megasuccé. För varje år har det vuxit litegrann och nu är evenemanget större än någonsin. Jag gillar konceptet men det är knappast några fynd man gör. Flertalet av de 643 skivorna som i år givits ut särskilt för evenemanget är ganska dyra men det verkar folk bry sig mindre om. Många utgåvor var redan slut när vi anlände till butiken. Det här en hobby som många tar på yttersta allvar.Vad köpte jag då? Jo det blev en EP med Springsteen, en EP med Phosphorescent och en singel med E-Street Band.
http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/fredrik-strage-vinylskivan-har-blivit-en-statussymbol-som-visar-att-man-tar-musiken-pa-allvar/
Varför är det knappt några tjejer här undrar min 6-årige son?

Snyggaste skivinköpet för i år - en nyåtgåva av en singel med E-Street Band från 1977

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar