måndag 9 april 2012

Helgens nyheter

Kent ska inte göra några intervjuer inför kommande skivsläpp utan hänvisar till en presskonferens. Det är inte första gången de inte vill tala med pressen. Jag minns att de gjorde något liknande för typ 10 år sedan fast då var det nog bara kvällspressen som drabbades. Jag kan förstå dem på sätt och vis. Det är samma gamla frågor och samma gamla svar. Gruppen släppte sin debut redan 1995 och har väl gjort sin beskärda del av intervjuer genom åren. 1995 gick jag på gymnasiet och var 17 år. Nu är det 2012 och det har gått lika lång tid som jag då var gammal. Det känns som att livet går väldigt snabbt när man tänker på det viset. Jag minns ju fortfarande vad jag tänkte och tyckte på den tiden. Kent gör i alla fall fortfarande bra låtar och den där presskonferensen kommer nog bli en välbesökt tillställning.

Läser i tidningen att man kan jobba i 40 år och ändå få lika dålig pension som en som aldrig satt sin fot på en arbetsplats. Det måste naturligtvis vara helt galet. Min egen svärmor (som idag är 64) kommer att tvingas jobba till hon fyller 67 år för att kunna försörja sig själv som pensionär. Helt fel enligt mitt sätt att se på saken. Hon skulle verkligen behöva ta det lugnt och förtjänar att få sluta jobba. En kollega på jobbet ska pensionera sig när hon är 62 år har hon bestämt. Idag är hon 55 och har jobbat sedan hon var 16. Jag hoppas verkligen hon kan förverkliga den drömmen men jag är tveksam. Det blir nog mest skorpor och vatten då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar