tisdag 10 april 2012

Lundell gnäller för mycket

Här en blogg som tar upp allt Ulf Lundell gnäller om i sin senaste roman:
http://www.boksyster.com/?p=4979
Jag tycker det är rätt roligt, särskilt eftersom jag gnäller en del själv. Skulle också kunna tänka mig att gnälla på reklamen i Mix Megapol och attityden hos en försäljare av mobiltelefoner. Men att gnälla på att ungdomar klär sig illa känns rätt främmande. Inte heller har jag något emot Shutter Island. Dennis Lehane är en av mina favoritförfattare.

2 kommentarer:

  1. Inte helt obekante hockeytränaren Roger Melin - som nu för övrigt lämnar AIK och tar sig an Linköping igen - hävdar att han blivit gubbgrinig. Retar sig på allt - precis som Lundell. Dessutom anser Roger Melin att han numera är långsint som få. Och det gäller tydligen också allt som inträffar dagligen.
    Beträffande Ulf Lundell lägger han all tid på att vinna ett bygglovsärende vid nationalparken Stens Huvud i Simrishamns kommun. Man verkligen fråga sig varför ?

    SvaraRadera
  2. Jag tror man ska sträva efter att försöka att inte bli så grinig. Det är trots allt en rätt jobbig egenskap för ens medmänniskor. Jag kan inte låta bli att fundera på vad en ung Lundell hade tyckt om dagens sura gubbe. Ett roligt skämt som jag hörde i radion för några år sedan handlade om att någon utgav sig för att vara Lundell och ringde till NK. Han hade köpt ett par sockor och nu visste han inte längre vad de stod för. De var inte vad han hade förväntat sig. Det känns nästan som om det hade kunnat hända på riktigt. Jag menar han klagar på allt och alla men själv ägnar sig åt lyxkonsumtion och skaffar knappt byxmyndiga flickvänner på löpande band. Fast det skulle åa andra sidan kunna varit en beskrivning på vilken åldrande rockstjärna som helst.

    SvaraRadera