söndag 29 april 2012

Inga sköna skor

Det var ett tag sedan senast. Jag har bland annat varit i Lund på konferens. Jag bodde där för 11 år sedan. Jag känner inte längre någon som bor kvar där. Det är så med studentstäder - alla flyttar med tiden. Men nu när jag ändå var där igen tänkte jag passa på att besöka några av mina favoritbutiker. Det gick inget vidare. Living in the past (passande titel i sammanhanget) och Folk & Rock hade lagt ner. Jag gick till den begagnade skivaffären på innegården bredvid kafé Ariman men den var också stängd. Jag beslutade mig för att besöka en bokaffär som alltid hade ett stort sortiment av engelska pocketböcker. Tror ni inte den också var nedlagd. Pratade senare på kvällen med en lundensare som berättade att innerstan numera är som vilken annan svensk stad som helst. De flesta av de små butiker och kaféer som bidrog till stadens charm och karaktär har fått lägga ner. Pengarna styr och fastighetsägarna höjer ständigt hyrorna i innerstan. Det är bara de stora kedjorna som överlever. Jag tröstade mig alla fall med att köpa mig ett par skor. Dagen efter hade jag en skoskav som hette duga. Nu är det sandaler som gäller de kommande dagarna.


Kent släppte sin skiva i veckan. Jag kollade på den tråkiga presskonferensen och straffade dem genast genom att ladda ner nya skivan från Piratebay. De har fått tillräckligt av mina pengar. http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article14740496.ab?start=1570

Hoppas ni får en härlig Valborg och första maj!

1 kommentar:

  1. Såg i DN att Kents egocentriske Jocke Berg nu släpper ett eget vin ? "Kent Edizione".
    Förstår inte hur vinet ska marknadsföras ifall bandmedlemmarna håller sig undan som vanligt, ingen får provsmaka, flaskorna göms i någon skrubb och priset blir hemligt. Eller byter de stil från och med nu ?

    SvaraRadera