fredag 7 december 2012

Svinkallt!

Det är 15 minusgrader idag och spårvagnarna rullar hjälpligt eller inte alls. På vägen till jobbet imorse fastnade vår vagn utanför Chalmerstunneln och vi fick alla snällt pulsa till jobbet i snön. Det tog bara en halvtimme extra. På eftermiddagen låg hela spårvagnstrafiken nere under åtskilliga timmar. Ibland kan man inte låta bli att undra hur det här ska fungera efter årsskiftet med vägtullar och tiotusentals nya resenärer men det får väl framtiden utvisa.
Idag släpptes biljetterna till Springsteens spelning på Friends Arena i Solna i maj. Plåtarna tog slut lika fort som vanligt. GP har flera gånger skrivit om att han svek Göteborg den här gången. Jag tycker inte det är så allvarligt om jag ska vara ärlig. Detta är samma turné som var här förra året. Dessutom har han ju spelat i Göteborg ett antal gånger de senaste tio åren. Han kommer säkert igen i framtiden. Spelningarna i Göteborg tenderar alltid att bli ett större party än i Stockholm.
Jag läser att Mårten Palme ska stämma regissören Mikael Marcimain och de andra bakom filmen Call Girl. Det tycker jag är bra. För även om jag gillar mycket av det Marcimain gjort förut (serien om Lasermannen var grymt bra) tycker jag att han här gått över gränsen. Det finns ingen anledning att påskina att Palme skulle gått till prostituerade. Varför räckte det inte med sanningen att det var justitieministern som besökte bordeller? Blev det inte en tillräckligt spännande film då?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15897165.ab

Avslutar med en favorit i repris, Bob Dylans Must be Santa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar